16 Eylül 2019 Pazartesi

Maddi Hasarlı Trafik Kazası Sonrası İşleyen Süreç

    Aracınızla (Allah korusun) bir trafik kazası geçirdiğinizde yaralı ve ölümlü olmayan kazalar maddi hasarlı kaza olarak nitelendirilmektedir. Yaralı ve ölümlü kazalarda mutlaka polise haber verilmeli ve tutanak tutulması gerekmektedir.
      Maddi hasarlı kazalarda Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanağı'nın doldurulup her iki taraf imzalarsa polis çağırılmasına gerek olmamaktadır.
       Kaza olduğunda başta her iki taraf diğerini suçlasa da olan olmuştur. Cana gelmediği için rahatlayıp yapılacak işlemlere başlamakta fayda vardır. Aracınızda Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanağı bulundurmanız işinizi kolaylaştırır. Tutanağa kazanın oluş saati, oluş yeri, iki tarafın ehliyet ve zorunlu trafik sigorta bilgileri yazılır. Ayrıca kaza ile ilgili kroki de çizilebilir. İki sürücünün kazanın oluşunu yazabileceği iki ayrı bölüm mevcuttur. Bu bölümlere sürücüler kendi düşüncelerine göre kazanın oluşunu yazarlar. Tutanağı iki tarafta imzalayarak birer nüshasını alırlar. Kaza ile ilgili her açıdan fotoğraf çekmeyi de unutmayın. Eksperler karar verirken fotoğrafların çok faydası olur. 
     Tutanak işi bitince aranacak yer kasko sigortasıdır. Aracınızın yürür aksamında sıkıntı yoksa çekici ve yedek ikame araç istemenize gerek yoktur. Yürür aksamın da sıkıntı varsa kaskonuz çekici tayin eder ve en yakın servise aracını götürür. Araçsız kaldığınız için kasko firmanızdan yedek ikame araç isteyebilirsiniz.
      Kaza tutanağını kasko firmasına vererek işlemleri başlatabilirsiniz. Dosya açıldıktan sonra sigorta şirketi bir eksper tayin eder, eksper tutanağa, kaza fotoğrafları ve aracı inceleyerek kusur oranını belirler. 3 ihtimal var: %100 kusur sizde olabilir, %100 kusur karşı tarafta olabilir ya da %50 sizde %50 karşı tarafta olabilir. İşlemlerin hızlı olması için kasko şirketiyle işlemlere başlanır. Araba tamir edildikten sonra kusur oranına göre trafik sigortasından tahsil edilir. Kasko firmasından yedek ikame araç maksimum 7 gün için tahsis edilmektedir. Aracın tamir süresini ona göre ayarlamakta fayda var, yoksa araçsız kalabilirsiniz.
       %100 siz kusurluysanız trafik sigortanız karşı tarafın tamir masrafını karşılar, kaskonuzda sizin tamir masrafınızı karşılar. Bu durumda trafik sigortanız da kasko sigortanız da bozulmuş olur yani bir sonraki sigorta yaptırırken hasarsızlık indiriminden yararlanamazsınız. 
       %50 siz %50 karşı taraf kusurlu ise sizin tamir masrafınızın yarısını karşı tarafın trafik sigortası, diğer yarısını kasko sigortanız karşılar. Bu durumda trafik sigortanız da kasko sigortanız da bozulmuş olur yani bir sonraki sigorta yaptırırken hasarsızlı indiriminden yararlanamazsınız.
%100 karşı taraf kusurlu ise sizin tamir masrafınızı karşı tarafın trafik sigortası, diğer tarafın masrafını ise kendi kasko sigortası karşılar. Bu durumda trafik sigortanız da kasko sigortanız da bozulmamış olur. Bu durumda hasarsızlık indiriminiz devam eder.
   Arabanız tamir edilse bile yapılan masraflar hasar sistemine (tramer kaydı) işlenir. Aracınızda değer kaybı oluşur. Aracınız 10 yaşından küçük, 100.000 kilometreyi geçmemişseniz ve %100 kusurlu değilseniz karşı tarafın trafik sigortasından değer kaybınızı tahsil edebilirsiniz. %100 karşı taraf suçlu ise eksperin belirlediği değer kaybının %100'ünü, %50 kusurlu iseniz eksperin belirlediği değer kaybının yarısını karşı tarafın trafik sigortasından tahsil edebilirsiniz. Bu işlemi genellikle sigorta avukatları yürütür ve değer kaybının %20'sini kendileri alır, gerisini size öderler.
    Trafikte kazasız günleriniz olsun... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder